RECENSIE: MIJN BOEK, voor leven in jouw gewenste situatie

Wat is jouw gewenste situatie?

Iedereen die mij kent, weet dat ik graag vanuit gewenste situaties denk. In mijn eigen leven schrijf ik dagelijks op waar ik naar verlang, wat mijn wensen zijn en hoe ik deze in vervulling kan laten gaan. Ik streef met mijn cliënten ook naar gewenste situaties en ik help ze om het voor zichzelf duidelijk te maken waar ze echt naar verlangen, zonder dat ze rekening houden met de buitenwereld. Het contact met je ware ik weer herstellen om vervolgens de wereld prachtige dingen te schenken. Dat is al een lange tijd mijn passie, maar toch bleef er elke dag iets knagen. Ik heb namelijk lang getwijfeld of mijn bedrijf me echt gelukkig maakte.

Voor MIJN BOEK, voor leven in jouw gewenste situatie (2018) op mijn pad kwam, had ik behoefte aan verdieping in mijn denkwijze. Uit eigen ervaring weet ik dat er geen cursussen, boeken en dergelijke zijn die echte verandering te weeg brengen. Begrijp me niet verkeerd: Als boekencoach weet ik hoe krachtig boeken zijn en samen met coaching kunnen boeken prachtige inzichten geven. Als je echter verandering in je levenssituatie wilt hebben, zal je een laag dieper moeten gaan en die verandering ook vanuit je zelf in gang moeten zetten. Ik schreef dus duidelijk op dat ik een boek wilde lezen dat mij aan het werk zet met mijn denkwijze. Een tijd later ontving ik een bericht van Phoebe Malakauseya van The Happy Family Club (aanrader!) om het boek te lezen en er iets over te schrijven.

Alles wat op je pad komt EN goed voelt moet je aanvaarden, dus dat deed ik dan ook. Ik besloot om Mijn boek meerdere malen te lezen, want ik voelde dat dit boek mij tot nieuwe inzichten zou brengen. Of zoals de schrijvers het zelf verwoorden: Je onwetendheid verminderen en jouw gewenste situatie bereiken. Om precies te zijn kostte het bijna een maand voor ik het echt toe liet om alles wat in het boek staat tot me door te laten dringen. Ik begreep een groot gedeelte van het boek niet en was soms zelfs even gefrustreerd. Mijn focus lag volledig in deze vragen: Hoe kan ik mijn gewenste situatie bereiken? Wat moet ik daarvoor doen? Wie gaat me daarmee helpen? Wanneer heb ik dan eindelijk het resultaat geboekt? Allemaal vragen die het boek niet voor je gaat beantwoorden…

Mijn boek biedt geen pasklare methode hoe je je verlangen of je gewenste situatie in je leven kan krijgen. Je hoeft jezelf alleen maar toestemming te geven om te ontvangen. Waarschijnlijk ben je er helemaal niet van bewust dat je in vragen denkt en wil je eigenlijk zo snel mogelijk antwoorden op deze vragen te krijgen. Dat is heel normaal en het boek legt je ook uit waarom je dit doet. Om de kracht van Mijn boek echter te ervaren is het verstandig om je enkel en alleen te richten op jezelf en vooral op JOUW wereld. Je leest hoe jij kan leven in je gewenste situatie door te gaan ontvangen. Daarbij gebruiken de schrijvers o.a. de wetenschap, zoals interessante theorieën uit de kwantumfysica en neurowetenschappen. Door open te staan voor deze theorieën, zal je merken dat het helemaal niet zo lastig is. Het doel van het boek is dus niet om je te trainen of je de les te lezen, maar om je te begeleiden in jouw reis naar je gewenste situatie. Begin dus bij deze gedachte: Alles is er al en ik hoef het alleen maar te ontvangen.

Ik houd van zelfonderzoek dus naar binnen gaan was voor mij niet lastig, maar ik moest me wel openstellen om mijn onwetendheid te verkleinen. De eerste lezing gaf namelijk een heel andere ervaring dan de tweede keer dat ik het boek las. Tijdens de tweede lezing van het boek heb ik me namelijk zo veel mogelijk bezig gehouden met deze vragen: Wat is mijn gewenste situatie als ik denk over mijn gezondheid? Wat wens ik in mijn carrière? Wat is mijn gewenste situatie als het gaat om het vinden van innerlijke rust? Mijn boek leert jouw de juiste vragen te stellen en heeft mij gemotiveerd om met verbeelding aan de slag te gaan. En met succes! Voor het komende jaar worden zulke mooie plannen gerealiseerd!

Ik heb dus bladzijdes vol geschreven met antwoorden op de net genoemde vragen, maar het belangrijkste was ik bijna vergeten: Het gaat allemaal om het vertrouwen dat je gewenste situatie er al is. Voordat ik het boek las, zat ik namelijk vast in de dagelijkse sleur en de worstelingen in mijn bedrijf. Krijg ik volgende maand wel klanten? Hoe krijg ik genoeg geld om rond te komen. Ik ben tijdens het lezen veel bewuster geworden over deze gedachten waardoor ik nu beter zaken achter me laat en minder focus op mijn huidige situatie. Het pad naar je gewenste situatie kan spannend zijn, maar met oefening en met de inzichten uit het boek weet ik zeker dat iedereen het kan.

Ik raad dit interessante boek dus aan iedereen aan die de stap durft te zetten om zelfonderzoek te doen en te gaan ontdekken wat hun gewenste situatie is en daar echt voor gaan. Je onwetendheid wordt verminderd en het boek raakt echt alles aan, zoals jij als mens in de wereld leeft. Richt je niet op je huidige situatie, maar focus je volledig op waar je naar toe wilt. Je ervaart na het lezen een hele andere eigen wereld!

Boekgegevens
Titel: MIJN BOEK, voor leven in jouw gewenste situatie
Auteurs: Berend Smit en Diana Polder