Mindful Analysis

Ervaar de kracht van schrijven

Niet iedereen zit te wachten op urenlange en intensieve coachgesprekken, het 1-op-1 contact, de energie en de tijd die je moet steken om op locatie te komen en soms plan je een coachgesprek in, maar op het moment zelf heb je geen zin om aan zelfonderzoek te doen en ben je liever even alleen.

Hoogsensitieve mensen werken en leven het best als ze hun gevoel en intuïtie volledig inzetten. Het nemen van een coach die je gaat begeleiden is een krachtige keuze, maar je wilt het ook op jouw voorwaarden doen zodat je het beste uit jezelf kan halen. Mindful Analysis is een perfecte methode om al de voordelen van coaching te ondervinden en het te doen zoals het voor jou goed voelt!

Wat is Mindful Analysis?

Mindful Analysis betekent coaching via het internet. Voor een vaste periode houden wij via het internet contact door middel van het schrijven van e-mails volgens een vaste methodiek. Vanuit de plek waar jij je graag bevindt, op het moment dat goed voor jou voelt, krijg je helderheid over jouw zaken.

Door de dagelijkse e-mails ontstaat er een briefwisseling. Ik stel jou vragen waar je rustig de tijd voor kunt nemen om jouw eigen antwoorden daarop te formuleren. Op deze wijze creëer jij voor jezelf een ‘eigen zelfhulpboek’ dat alleen over jou gaat. De focus ligt op jouw verhaal, de woorden die je kiest en de betekenis die je aan gebeurtenissen in je verhaal geeft. Jouw eigen woorden in combinatie met het stellen van de juiste vragen, geven je inzicht hoe je op JOUW manier om kan gaan met hetgeen waar je tegen aanloopt.

Hoewel communiceren via e-mails als onpersoonlijk wordt ervaren, is deze manier van werken juist veel persoonlijker en effectiever dan het lezen van bijvoorbeeld zelfhulpboeken of andere vergelijkbare methodieken. Je kunt de tijd nemen om je woorden op te laten komen, ze te overwegen of ze even weg te leggen en er een nachtje over te slapen.

Unieke kenmerken van Mindful Analysis:

  • Mindful Analysis sluit volkomen aan bij jouw individuele context en hulpvraag.
  • Schrijven werkt ordenend, verdiepend en verhelderend en je komt zodoende zelf tot oplossingen en gerichte actie.
  • De methode richt zich op zelfregie (zelfredzaamheid) en het verhogen van zelfvertrouwen. Iets waar hoogsensitieve mensen veel baat bij hebben.
  • Je kan vanuit je eigen vertrouwde omgeving jezelf onderzoeken. Je richt je eigen tijd in en je kan stoppen wanneer je zelf wilt.

Resultaten van Mindful Analysis:

  • Je geeft je gedachten vorm waardoor je minder stress ervaart en meer rust in je hoofd voelt.
  • Je krijgt meer zelfkennis door het analyseren van je gevoelens en ervaringen.
  • Je doorziet wat er in je leven gebeurt en je krijgt zelfbegrip doordat je weet hoe situaties zijn ontstaan.
  • Je neemt zelfregie doordat je barrières doorbreekt en daardoor groeit ook je zelfvertrouwen.
  • Door het zelfonderzoek vind je verklaringen en weet je eerder wat je te doen staat als je een terugval ervaart.

Wil jij de kracht van het schrijven ervaren? Neem dan vrijblijvend contact met me op door in het onderstaande contactformulier je e-mailadres achter te laten.