E-coaching: The Writing Cure

Ervaar de kracht van schrijven en versla je beperkende gedachten over  hoogsensitiviteit

Heb jij een vermoeden dat je hoogsensitief bent of weet je het al zeker? En zoek je naar manieren om beter om te gaan met deze eigenschap, zowel voor jezelf als je omgeving? Je bent niet de enige die dit ervaart. Hoogsensitieve mensen zijn doorzetters, ook als het gaat om hun eigen ontwikkeling. Hoogsensitiviteit is echter een eigenschap die moeilijk is om snel te omarmen, zeker als er erin vastloopt.

Wellicht durf je niet te erkennen dat je hoogsensitief bent, uit angst voor het oordeel van de ander.
Misschien ben je steeds maar aan het afstemmen op je omgeving, in plaats van op je eigen behoeftes.
Herken je het dat je moeite hebt om te voelen waar je grenzen liggen en ervaar je daardoor steeds meer spanning?
Je bent misschien wel het contact met je gevoel kwijt en je gaat steeds meer in je hoofd leven.
Weet je eigenlijk nog wel wat je nu echt leuk vindt en wat je goed kan? Ervaar je onvrede over wie je nu bent?

Met doorzettingsvermogen kom je ver, maar vroeg of laat zal je lichaam aangeven dat het niet meer zo door kan gaan en eigenlijk is het dan al te laat. Heb je dus het gevoel dat je niet meer achter de feiten aan wilt hollen en nu echt aan de slag wilt gaan met jezelf? Ik kan je helpen met patronen onderzoeken en de stap te zetten om beperkende overtuigingen over je sensitiviteit over boord te gooien.

Hoogsensitieve mensen werken en leven het best als ze hun gevoel en intuïtie volledig inzetten. Het nemen van een coach die je gaat begeleiden is een krachtige keuze, maar je wilt het ook op jouw voorwaarden doen zodat je het beste uit jezelf kan halen. The Writing Cure is een perfecte methode om al de voordelen van coaching te ondervinden en het te doen zoals het voor jou goed voelt!

Wat is The Writing Cure?

The Writing Cure betekent coaching via het internet. Voor een vaste periode houden wij via het internet contact door middel van het schrijven van e-mails volgens een vaste methodiek. Vanuit de plek waar jij je graag bevindt en op het moment dat goed voor jou voelt, krijg je helderheid over jouw zaken.

Door de dagelijkse e-mails ontstaat er een briefwisseling. Ik stel jou vragen waar je rustig de tijd voor kunt nemen om jouw eigen antwoorden daarop te formuleren. Op deze wijze creëer jij voor jezelf een ‘eigen zelfhulpboek’ dat alleen over jou gaat. De focus ligt op jouw verhaal, de woorden die je kiest en de betekenis die je aan gebeurtenissen in je verhaal geeft. Jouw eigen woorden in combinatie met het stellen van de juiste vragen, geven je inzicht hoe je op JOUW manier om kan gaan met hetgeen waar je tegen aanloopt.

Hoewel communiceren via e-mails als onpersoonlijk wordt ervaren, is deze manier van werken juist veel persoonlijker en effectiever dan het lezen van bijvoorbeeld zelfhulpboeken of andere vergelijkbare methodieken. Je kunt de tijd nemen om je woorden op te laten komen, ze te overwegen of ze even weg te leggen en er een nachtje over te slapen.

Unieke kenmerken van The Writing Cure

  • Voor een bepaalde tijd online coaching (dit bepalen we van te voren).
  • Je kan vanuit je eigen vertrouwde omgeving jezelf onderzoeken. Je hoeft dus geen rekening te houden met de ander en je kan volledig jezelf zijn.
  • Jij bepaalt de frequentie die voor jou fijn voelt, het tempo dat past bij jou en hoe lang en hoeveel je schrijft.
  • Volgens een vaste methodiek ontvang je de juiste vragen die jou aan de slag zetten met het specifieke vraagstuk.
  • Schrijven werkt ordenend, verdiepend en verhelderend en je komt zodoende zelf tot oplossingen en gerichte actie.
  • De methode richt zich op zelfregie (zelfredzaamheid) en het verhogen van zelfvertrouwen. Iets waar hoogsensitieve mensen veel baat bij hebben.
  • Je richt je eigen tijd in en je kan stoppen wanneer je zelf wilt.

Resultaten van The Writing Cure voor hoogsensitieve mensen:

  • Je geeft je gedachten over hoogsensitiviteit vorm waardoor je minder stress ervaart en meer rust in je hoofd voelt.
  • Je krijgt meer zelfkennis door het analyseren van je gevoelens en ervaringen over hoogsensitiviteit.
  • Je doorziet wat er in je leven gebeurt en je krijgt zelfbegrip doordat je weet hoe situaties zijn ontstaan. Je weet hoe jij je hoogsensitiviteit optimaal kan inzetten in je dagelijkse leven.
  • Je neemt zelfregie doordat je barrières doorbreekt en daardoor groeit ook je zelfvertrouwen.
  • Door het zelfonderzoek vind je verklaringen en weet je eerder wat je te doen staat als je weer even niet lekker in je vel zit.

Wil jij de kracht van het schrijven ervaren? Neem dan vrijblijvend contact met me op door in het onderstaande contactformulier je e-mailadres achter te laten.