Workshop Schrijf een boekrecensie vanuit je ware ik

Steeds meer mensen schrijven boekrecensies om zichzelf te uiten. Het Nederlandstalige boekbloggers-landschap groeit snel en boekensites als Hebban en Goodreads zijn zeer populair. Het schrijven van een boekrecensie is echter niet eenvoudig. Waar begin je en hoe kan je goed je mening onderbouwen? Op internet vind je veel lijstjes met bijvoorbeeld een stappenplan om een goede boekrecensie te schrijven of tips van experts om jouw oordeel op papier te krijgen. Wat veel mensen echter vergeten, is dat het schrijven van een boekrecensie juist veel waardevoller wordt als je het vanuit jezelf doet en uitzoekt wat jouw manier van schrijven is.

In de workshop Schrijf je boekrecensie vanuit je ware ik leer je dat het schrijven van goede boekrecensies niet gaat om de hoeveelheid sterren die je aan het boek geeft, het levensverhaal van de schrijver of het geven van een samenvatting van het verhaal. Het gaat vooral om het vinden van een eigen stem en je onverwisselbare vingerafdruk van jouw unieke persoonlijkheid. De workshop gaat over het verbinden van jouw oordeel met je hart en over het vinden van je eigen schrijfstijl waardoor jouw lezers terugkomen voor jou!

Voor wie?
De workshop is voor mensen die heel graag vanuit hun hart een oordeel over een boek willen schrijven. Ben jij dat? Dan herken jij jezelf ook in onderstaande vragen:

– Lees je graag boeken en wil je de stap maken om over jouw leeservaringen te schrijven, maar weet je niet precies waar je moet beginnen of vind je het spannend?
– Heb je moeite met het formuleren van jouw oordeel over het boek?
– Vind je het lastig om alles wat tijdens het lezen in je hoofd afspeelt op papier te krijgen?
– Wil je nadenken over de manieren waarop je jouw oordeel over het boek op verschillende manieren kan formuleren?
– Weet je niet precies hoe je een boekrecensie vanuit jouw eigen stijl en smaak schrijft?
– Wil je graag jouw authentieke ‘pen’ ontdekken om je teksten te schrijven vanuit wie je echt bent?

Na de workshop weet je waarom het schrijven van een boekrecensie belangrijk is voor je zelfontwikkeling en zelfkennis. Je weet wat jouw positie als recensent is en hoe je een boek leest vanuit jezelf om vervolgens zonder angst en zonder de kritische stem in je hoofd de recensie te schrijven. Doordat je weet wat jouw behoeftes, smaak en wensen zijn, wordt het veel eenvoudiger en waardevoller om je recensies te schrijven vanuit wie jij bent en wat je met de wereld wilt delen. Met de workshop zet je dus de eerste stappen om je eigen unieke schrijfpen te ontwikkelen!

De workshop op 8 september was een succes! In het najaar wordt de workshop weer gegeven, maar dan in een nieuw jasje! Interesse? Stuur dan een e-mail naar info@boekencoachanna.nl